Een bite sized online masterclass voor online coaches en online service providers die de content-sleur willen doorbreken en zich niet meer onzichtbaar willen voelen online.
Sinds 2020 is er een hoop veranderd. Meer en meer ondernemers zochten hun toevlucht online, waardoor we werden geconfronteerd met een tsunami aan online coaches en online service providers.
Die tsunami zorgt er ook voor dat we overspoeld worden met content. Wel 34 gigabyte content per dag.
Jij wil boven die content-ruis uit komen. Geen nice-to-read zijn, maar een must-read. En om dat te bereiken is het tijd om afscheid te nemen van contentcreatie à la 2020.
Om niet de beste keuze, maar de énige keuze te worden in het hoofd van je droomklant, heb je content nodig die:
1) toont dat je een expert bent – zonder te vervallen in de generieke ‘3 tips om’-posts -,
2) die je sprankelende persoonlijkheid onmiskenbaar maakt en
3) die toont dat jij je droomklant vanbinnen en vanbuiten kent, waardoor ze 2x zo snel van bye naar buy gaat
Ze kunnen je content best smaken en bedanken je regelmatig voor de handige tips die je deelt, maar vragen zelden naar de link van je sales page.
Maar de likes, saves, DMs en klantaanvragen waar je telkens op hoopt, blijven uit.
Je weet hoe belangrijk content is. Maar door de tegenvallende resultaten en verloren energie is de lol er een beetje af.
Je hebt het gevoel dat je in de leegte staat te schreeuwen en niemand echt geïnteresseerd is in je content.
“Holy sh*t, het is alsof je in mijn hoofd kan kijken, want dit is exact waar ik mee zit. Hoe kan je me verder helpen?”
wanneer je ‘content creëren’ op je to-dolijst ziet staan.
Het gevoel dat je eraan moet sleuren heb je achter je gelaten.
want je geposte content helpt je om nieuwe leads aan te trekken – ook als jij offline bent.
Een bite-sized online masterclass waarna je meteen aan de slag kan om content te creëren die je lauwe volgers 2x zo snel transformeert naar sizzling hot , zonder dat je hoeft te vertrouwen op pushy marketingtrucjes.
je droomklant te laten zien dat je aanbod een perfect match is voor haar.
je droomklant te laten inzien dat wat ze nu doet haar niet dichter bij haar doel brengt… en wat ze beter wel kan doen (aka met jou werken!)
kristalhelder te maken waarom jij de powerhouse expert bent die haar diepste verlangens kan waarmaken
je mindblowing resultaten op zo’n manier te delen dat je volgers ze effectief willen lezen en zelf staan te springen om met je samen te werken
die droomklanten aan te trekken die dezelfde waarden hebben als jij en die niet kunnen wachten om met je samen te werken
Voordat ik Create Magnetic Content volgde, vond ik het moeilijk om originele content te creëren die verder ging dan het delen van tips of de traditionele ‘educate – entertain – inspire’-pijlers.
De masterclass was dankzij de korte video’s zeer behapbaar en door de concrete voorbeelden was de stap tussen theorie en praktijk klein.
De Notion-template is ook een echte meerwaarde, want die maakt het creatieproces gewoon supermakkelijk!
Ik weet nu hoe ik mijn content kan laten poppen en hoe ik in het hoofd van mijn ideale klant kan kruipen om content te maken die ze effectief willen lezen. En mét resultaat! Want na amper 3 posts waarin ik mijn nieuwe kennis toepas, merk ik al meer interactie. En ik ben ervan overtuigd dat de klanten ook snel zullen volgen!
In het verleden probeerde ik contentformules van anderen over te nemen als ik voelde dat ze mij raakten, maar ik voelde dat het niet helemaal juist zat.
Dankzij de masterclass weet ik waarop ik mij kan richten in mijn content om mijn droomklant te triggeren. Als je snel je content wil optimaliseren, dan is Create Magnetic Content een lifesaver.
Voordien was ik de ‘fun factor’ volledig kwijt. Content creëren was gewoon niet leuk meer en ik merkte dat mijn content weinig interactie en conversie opleverde.
Door de praktische insteek van Create Magnetic Content weet ik nu hoe ik aan de slag kan met de verschillende contenttypes.
“Als je binnen 10 minuten geen 20 contentideeën kan brainstormen, zit je op het verkeerde pad,” klonk blikkerig door de speaker van mijn laptop. Ik was aanwezig bij een Zoom-sessie van een online programma waar ik veel geld voor had neergelegd.
De spreker was overtuigend: “Je moet tips delen. Elke dag. Alleen zo overtuig je mensen van je waarde. Tutorials, how-to’s,…”
Net zo snel als een raketijsje smelt op een Kempische +30°C-dag, stroomde mijn zelfvertrouwen uit mijn lichaam. Een te snelle hartslag en zweethandjes namen met veel kabaal die plaats in.
Tijd voor pauze en een snel toiletbezoek. En daar, met mijn blote billen op de wc-bril, barstte ik in tranen uit.
‘Met wat ben ik hier bezig? Er kwam geen enkel contentidee uit mijn hersenen gesijpeld. Wie ben ik om andere ondernemers te helpen met hun copy en content?!’
De drang nam toe om de eerste de beste vacaturesite open te klikken en op zoek te gaan naar een job.
Ik stelde mijn volledige kennen en kunnen in vraag. Diep vanbinnen wist ik dat ik kennis in overvloed heb. En toch liet die ene zin – ‘als je binnen 10 minuren geen 20 contentideeën kan brainstormen, zit je op het verkeerde pad’ – alles op z’n grondvesten daveren.
Wekenlang, maandenlang bleef dit in mijn systeem hangen. Maar gelukkig droogde het angstzweet op en nam mijn vastberadenheid het weer over. Ik ging een manier vinden om aan klanten te raken, zonder te moeten vervallen in klassieke educatieve content.
En na wat trial-and-error vond ik een andere manier van content maken. Eentje die me plezier én resultaat opleverde. Want guess what… voor mijn oud 1:1-programma heb ik nooit sales content gemaakt. Ik had er zelfs geen sales page voor. Klanten kwamen na het lezen van mijn content gewoon aan mijn virtuele deurbel hangen, vragend hoe ze met mij samen konden werken.
De technieken die ik daarvoor gebruikte, leer je in Create Magnetic Content.
“Als je binnen 10 minuten geen 20 contentideeën kan brainstormen, zit je op het verkeerde pad,” klonk blikkerig door de speaker van mijn laptop. Ik was aanwezig bij een Zoom-sessie van een online programma waar ik veel geld voor had neergelegd.
De spreker was overtuigend: “Je moet tips delen. Elke dag. Alleen zo overtuig je mensen van je waarde. Tutorials, how-to’s,…”
Net zo snel als een raketijsje smelt op een Kempische +30°C-dag, stroomde mijn zelfvertrouwen uit mijn lichaam. Een te snelle hartslag en zweethandjes namen met veel kabaal die plaats in.
Tijd voor pauze en een snel toiletbezoek. En daar, met mijn blote billen op de wc-bril, barstte ik in tranen uit.
‘Met wat ben ik hier bezig? Er kwam geen enkel contentidee uit mijn hersenen gesijpeld. Wie ben ik om andere ondernemers te helpen met hun copy en content?!’
De drang nam toe om de eerste de beste vacaturesite open te klikken en op zoek te gaan naar een job.
Ik stelde mijn volledige kennen en kunnen in vraag. Diep vanbinnen wist ik dat ik kennis in overvloed heb. En toch liet die ene zin – ‘als je binnen 10 minuren geen 20 contentideeën kan brainstormen, zit je op het verkeerde pad’ – alles op z’n grondvesten daveren.
Wekenlang, maandenlang bleef dit in mijn systeem hangen. Maar gelukkig droogde het angstzweet op en nam mijn vastberadenheid het weer over. Ik ging een manier vinden om aan klanten te raken, zonder te moeten vervallen in klassieke educatieve content.
En na wat trial-and-error vond ik een andere manier van content maken. Eentje die me plezier én resultaat opleverde. Want guess what… voor mijn oud 1:1-programma heb ik nooit sales content gemaakt. Ik had er zelfs geen sales page voor. Klanten kwamen na het lezen van mijn content gewoon aan mijn virtuele deurbel hangen, vragend hoe ze met mij samen konden werken.
De technieken die ik daarvoor gebruikte, leer je in Create Magnetic Content.