Ik ben ervan overtuigd dat jouw verhaal de sleutel is naar een bedrijf dat echt past bij wie jij bent als persoon. En ja, jij hebt een verhaal te vertellen – ook al denk je misschien dat dat niet zo is.
Ik dacht dit zelf ook lang over mezelf
En ik hoor het vaak genoeg van ondernemers: “Ik heb geen verhaal te vertellen.” Of: “Mijn verhaal is niet interessant genoeg.” En ik snap dat je dat zegt. Ik dacht dit zelf ook lang over mezelf.
Ik heb namelijk helemaal niet zo’n interessant leventje. Ik maak geen verre reizen, ik trek er niet elke avond op uit. Ik leid een rustig en gezapig leven. Een leven dat bij mij past, een leven waar ik blij mee ben.
Maar lang dacht ik dat ik daardoor niets te vertellen had. Of niets om te tonen aan de buitenwereld. En af en toe bekruipen die gedachten me nog wel eens. Dan komt die interne saboteur met zijn kopje boven de grond piepen: “Hey, wat denk jij wel? Mensen vinden dit helemaal niet interessant!”
Het is wél interessant
Ondertussen weet ik dat wat ik te vertellen heb wél interessant is. Waarschijnlijk niet voor iedereen, maar wel voor de mensen die op dezelfde manier als ik in het leven staan. Of voor de mensen die op dezelfde manier in het leven zouden willen staan.
Mijn verhaal draait dan ook niet om spannende gebeurtenissen en dramatische plot twists. Het draait om alle keuzes die ik heb gemaakt, de dilemma’s waar ik voor heb gestaan en de thema’s die daaruit komen. En die thema’s zijn universeel. Waardevol. Waardig om te delen.
Mijn verhaal is de kern van mijn bedrijf. Het zorgt ervoor dat ik kan ondernemen op een manier die 100% bij mij past, mijn manier. En dat is vrijheid voor mij.
Ook jij hebt een verhaal dat het waard is om te delen. Er zijn mensen die zitten te wachten op wat jij te vertellen hebt. Dus laat ze niet langer wachten. Vertel je verhaal.
Wat is iets wat jij graag zou willen delen met je tribe, maar waarvan je denkt dat het niet interessant/relevant genoeg is?
Recente reacties